Loppersum doet het goed met meldpunt

Losliggende tegel? Een gevaarlijk hangende tak? Een haperende straatverlichting? Bewoners van Loppersum kunnen deze situaties heel gemakkelijk melden bij de gemeente. Via de telefoon, via e-mail, via de app Natuurlijk Loppersum of gewoon aan de balie in het gemeentehuis. In 2016 zijn er meer dan 1600 meldingen gedaan. Het dorp Loppersum nam daarvan bijna 500 voor zijn rekening.

Tijdens de dorpsschouw van Vereniging Dorpsbelangen Loppersum (VDL), samen met dorpencoördinator Henk Medema en Thierry Bosscher van de gemeente, werd benadrukt hoe belangrijk het is dat mensen vervelende situaties in hun omgeving melden. ‘Burgers zijn onze ogen en oren’, vertelde Bosscher, de coördinator van het meldpunt. ‘Bovendien blijkt dat bijna alle meldingen beslist geen onzinmeldingen zijn.’

De gemeente probeert meldingen zo snel mogelijk af te handelen. Bijna alle meldingen halen de termijn die de gemeente zichzelf heeft gesteld. Dat wil zeggen dat er al binnen een paar werkdagen actie wordt ondernomen.

Loppersum is een dorp dat bovengemiddeld veel meldingen doet. Dit kan twee dingen betekenen: er zijn veel situaties die een melding verdienen. Of de bewoners weten de gemeente goed te vinden. Hoe dan ook, het is fijn te weten dat de gemeente elke melding heel serieus neemt.