Komende zondag 17 mei speelt organist Henk de Vries een orgelconcert in de Jacobuskerk in Zeerijp. In zijn programma neemt hij ons mee langs verschillende landen van Europa, we reizen Van Noordt naar zuid. De Amsterdamse componist Anthony van Noordt zal ook voorbij komen, evenals de uit Valencia afkomstige Spanjaard Joan Cabanilles. Vandaar het thema “Van Noordt naar zuid”. Van Amsterdam naar Valencia, via Hamburg en Flensburg. Een 21e eeuws uitstapje klinkt ook, dan in de vorm van een improvisatie door Henk de Vries.
Aanvang is 16 uur, de toegang is €12. Na afloop is er koffie en thee.
