Trampolinespringsters geplaatst voor NK

Isa-Lynn Oskam (10) uit Loppersum en Linne Stallinga (11) uit Westeremden hebben zich geplaatst voor het Nederlands Kampioenschap trampoline in Ahoy Rotterdam. De twee meisjes springen bij MGV in Middelstum en namen dit seizoen voor het eerst deel aan het synchroon springen, waarbij beide springsters exact dezelfde oefening uitvoeren.

Sinds december combineren ze het individueel springen met het synchroon springen. In het wedstrijdseizoen namen ze deel aan drie plaatsingswedstrijden. Op 7 februari maakten ze een nerveuze maar sterke start in Zuidlaren, waar ze derde werden van de acht deelnemende paren. Daarna volgden wedstrijden in Eelde op 21 maart en in Hoogezand op 9 mei. De scores van de twee beste wedstrijden telden mee voor de eindstand.

Met hun prestaties wisten de meiden uiteindelijk een NK-ticket te bemachtigen. Op 27 juni reizen ze af naar Rotterdam, waar ze het opnemen tegen de beste synchroon paren uit heel Nederland.